Jag

En mörk skugga
av mitt forna jag
har jag vandrat
med i lång tid

En låst smärtad själ
ett slutet hjärta
ett förkrympt jag
men jag trodde detta var normalt

Tills dagen jag mötte dig
min själ försökte ta sig ut
hjärtat öppnade sig
och jag växte
glädje och kärlek omsvärmade mig
detta var underbart

Jag började bli mitt forna jag
en stark, vacker kvinna
full av levnadslust
full av kärlek och full av glädje
detta började bli normalt

Tills dagen kom
då du sårade mig
tills du fick mig att krympa
tills jag kände hjärtat började slutas
och själen låsas in igen

men detta kommer åter att bli normalt

Kommentarer
Postat av: Maria

Ann,
Du är fantastiskt duktig på att skriva. Texterna går rätt in i hjärtat.
Jättekram
Syssen

2008-05-03 @ 07:10:36
Postat av: Ann

Tack så jättemycket. Det värmer att du överhuvudtaget läser mina dikter*s*

Kram, Ann

2008-05-08 @ 18:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0