Dimmornas bro

Dimman är tät
och vilar tjock mellan träden


Fåglarnas kvitter dämpas
och allt är stilla


Världen är outforskad
och ingen har beträdit den som jag innan


Allt är nytt, rent och ofördärvat


Helt tvärtemot mig


Dimman skyddar
och omfamnar med ett fluffigt täcke


En frihetskänsla
att bara kunna vara sig själv


Världen är säker
och ger trygghet som inget annat innan


Allt är skyddande, varmt och kärleksfullt


Helt tvärt emot vad jag känner


På andra sidan dimman
tränger kylan igenom


Verkligheten visar sitt sanna anlete
och det grå hotar


Världen är utforskad
och jag har beträdit den innan


Allt är kallt, grått och använt


Precis som jag


Kommentarer
Postat av: Maria

Så fin. Så sorglig.
Din vän för alltid
Syss

2008-03-21 @ 21:21:54
Postat av: Ann

Tack, jag är glad att du läser, då förstår du mer hur jag känner.
Jag älskar dig, tack för att du finns.
Kram, Ann

2008-03-21 @ 22:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0